• shtelsky

Co publikować na fanpage'u?



Odpowiednia i ciekawa treść to podstawa prawidłowo funkcjonującego fanpage'a. Twoje publikacje powinny nieustannie podsycać ogień zainteresowania wśród osób, które już polubiły Twoją stronę. Byłoby natomiast jeszcze lepiej, gdyby treści te były tak trafne, by zachęcały także nowe osoby do zagoszczenia u Ciebie na dłużej. Im więcej obserwujących, tym lepiej. Im ciekawszy content proponujesz, tym większe szanse na to, że osiągniesz marketingowy sukces. Jakie rozwiązania mogę Ci polecić?


Przykładowe zdjęcia pochodzą z naszego profilu BOOK wie co, poświęconego recenzjom książkowym oraz ciekawostkom ze świata literatury.


1. POKAŻ ZAPLECZE.


Możesz próbować zadowolić swych obserwujących zdjęciem chleba, który upieczesz, ale z pewnością nie pogardzą oni także zakulisowym widokiem kuchni, samego pieca czy luźną anegdotką odnośnie ostatniego, nieudanego wypieku. Takie zabiegi nie tylko ocieplają Twój wizerunek, ale także wzbudzają większe zaufanie wśród Twoich odbiorców. To, co Tobie może wydawać się rutynowe i nudne, dla kogoś może okazać się niezwykle ciekawe. Kojarzysz program telewizyjny Galileo? Cieszy się on ogromną popularnością, pewnie nie bez powodu.


2. KORZYSTAJ Z MOCY CYTATÓW.


Forma, która nieustannie cieszy się sporą popularnością na Facebook'u. Z całą pewnością nie jest to idealne rozwiązanie dla każdej branży, ale może sprawdzi się akurat w Twojej?



3. POSTAW NA INTERAKCJĘ.


Marketing na przestrzeni ostatnich lat mocno się rozwinął. Ludzie nie chcą być tylko obserwatorami, pragną brać czynny udział w tym, czego są świadkami. Dlatego też social media mają się tak dobrze - dzięki możliwości interakcji, reagowania czy wyrażania własnej opinii. Bierne przyglądanie się wszystkiemu z boku, nie jest już tak interesujące. Możesz wrzucić post z zapytaniem, dając szansę swoim obserwatorom na opiniotwórczość, pozwalając im dokonać wyboru odpowiednią reakcją czy pisząc komentarz.


4. UŻYJ CIEKAWOSTEK I ANEGDOT.


Może warto byłoby zaoferować odbiorcom różne nowinki, anegdotki czy zdjęcia, które powiązane są z Twoją branżą? Na pewno masz wymyślisz coś, co może zainteresować innych.



5. KORZYSTAJ Z OPCJI "PODAJ DALEJ".


Jeśli brakuje Ci pomysłów, możesz od czasu do czasu udostępnić treści z zewnątrz. Oczywiście nie mam na myśli treści udostępnianej przez konkurencję, wtedy może być to dla Ciebie autodestrukcyjne. Polecając odbiorcom obce źródło informacji i to ciekawszych, niż Ty możesz im zaoferować, możesz wiele stracić. Jeśli brakuje Ci pomysłów na prowadzenie ciekawego profilu - zleć to po prostu specjalistom, NAPISZ DO NAS!



Innych, ciekawych pomysłów na publikacje można znaleźć sporo:


- tzw. "live'y";

- artykuły pisemne;

- posty produktowe;

- konkursy z nagrodami;

- wszelkiego rodzaju filmiki;

- posty typu "oznacz znajomego, który..."

- publikacje treści otrzymywanych od fanów;



Każdy fanpage powinien mieć swój ściśle określony target. Nie istnieją profile, które trafią bez wyjątku do każdego odbiorcy! Wszyscy mamy odmienne zainteresowania, inne poczucie humoru oraz różne oczekiwania. Jeden fanpage będzie święcił triumfy z zupełnie innych pobudek, niż drugi. Zalecam Ci przede wszystkim eksperymentować z treścią i dystrybucją - bawić się i analizować. Dogłębne obserwacje, wcześniej czy później, dadzą Ci klarowną odpowiedź na pytanie: Co publikować na MOIM fanpage'u?



Źródła: własne, ebook "Jak zacząć skutecznie prowadzić fanpage" - Dominik Zych;


39 wyświetlenia0 komentarz

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie