• shtelsky

Kiedy najlepiej publikować na Facebooku?



Dziś niemal każdy, kto prowadzi własny biznes, posiada działalność czy jest osobą publiczną - stara się jednocześnie zaznaczyć swoją obecność w social mediach. Zrozumiałe. Aktualnie są to narzędzia o olbrzymim zasięgu, przekształcające komunikację w interaktywny dialog z klientem lub fanem. Do autopromocji wykorzystuje się takie portale społecznościowe jak Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, Twitter czy też blogi. Profile te mogą być mniej lub bardziej rozbudowane, generując jednocześnie różne korzyści marketingowe. Obecnie mamy w Polsce ponad 14.000.000 użytkowników Facebook'a i 7.000.000 osób korzystających z Instagrama - to łącznie dziesiątki milionów kont i profili, które nieustannie udostępniają nowe treści! Dziennie w całej Europie z Facebooka korzysta około 300.000.000 ludzi, a ile osób na świecie (możliwe, ze łącznie z Toba, skoro czytasz ten artykuł) reklamuje na nim swoja firmę? 65.000.000! Takie liczby na pewno skłaniają do refleksji nad tym, co można zrobić, aby być widocznym lepiej od innych. Za pewne każdy, kto prosperuje w social mediach, wcześniej czy później zada sobie pytanie:

Kiedy najlepiej publikować posty? Warto zacząć od kluczowej kwestii. 70% sukcesu postu leży w jego treści, która może być mniej lub bardziej ciekawa dla odbiorcy, więc zaledwie 30% zasług możemy przypisać odpowiedniej dystrybucji. Nie ma idealnego dnia ani godziny na publikowanie postów! Można jedynie zwrócić uwagę na różne statystyki i opierając się na nich - celować w większe prawdopodobieństwo sukcesu. Wyniki badań od Sprout Social są dosyć zaskakujące. Logicznie mogłoby się wydawać, że najlepszy moment na publikowanie swoich treści przypada na czas wolny Twoich odbiorców. Okazuje się jednak, ze na Facebook'a zaglądamy najczęściej... w godzinach pracy. Mapa cieplna poniżej wskazuje, że najlepszym momentem na wrzucenie nowej treści jest 13:00, w środę!

Ostatnie badania Buzzsumo na ten temat zostały przeprowadzone na 777.000.000 postach! Według ich wyników, najlepsze przedziały godzinowe na publikacje to 07:00-08:00 oraz 19:00-21:00. O ile badania Sprout Social wskazywały na tendencję spadkową podczas weekendu (więcej wolnego czasu, lecz inne sposoby spędzania go), o tyle statystyka z Buzzsumo faworyzuje nie środę, a właśnie niedzielę i sobotę - najsłabiej z kolei wypada piątek. Informacje, jakie możemy znaleźć na Hootsuite wskazują, że najlepiej zamieszczać posty od poniedziałku do piątku, poza wtorkami, a najlepsze na to godziny wypadają między 12:00 a 15:00. Którym badaniom więc wierzyć? Jakie dni i godziny wybrać? Myślę, że najrozsądniej dojść do najlepszego rozwiązania metodą prób i błędów. Każdy ma do zaoferowania inny content, każdy ma też innych odbiorców. Warto się zastanowić nad tym, co jest kluczowym elementem dobrego marketingu - do jakiej grupy odbiorców ma się zamiar trafić. Zastanów się jak może wyglądać dzień typowego odbiorcy, na jakim Ci zależy oraz kiedy odnajduje on w nim czas na korzystanie z social mediów. Rano, w drodze do pracy? A może będąc w niej, podczas przerwy na śniadanie? Podczas chwili odpoczynku, zaraz po zjedzeniu obiadu? A może dopiero wieczorem, gdy położy dzieci spać? Warto zmieniać harmonogram na bazie własnych obserwacji. Jeśli natomiast brakuje Ci na to wolnego czasu czy chęci - NAPISZ DO NAS, możemy Cię w tym wyręczyć! Nie chciałbym pozostawiać nikogo z większa ilością pytań, niż odpowiedzi. Jako osoba opiniotwórcza przyznaję, że osobiście skłaniam się bardziej ku wynikom badań wykonanych przez Buzzsumo (777.000.000 postów). O ile z doborem odpowiedniego dnia tygodnia oraz godziny, rozstrzał znalezionych informacji może być duży, o tyle bardziej spójne wydają się być wskazówki dotyczące doboru pory dnia. Mianowicie - w porannych godzinach social media konsumuje się głównie na urządzeniach mobilnych, jeśli celujemy w odbiorców korzystających z komputera - lepiej sprawdzą się godziny wieczorne. Content graficzny (obrazek, mem, zdjęcie) zdecydowanie lepiej przyjmie się na początku dnia, gdy znowu bliżej jego końca większym zainteresowaniem cieszą się linki oraz filmiki.



Źródła: własne, książka "Zrozumieć social media" - Artur Roguski, sproutsocial.com (mapka cieplna), buzzsumo.com, blog.hootsuite.com;

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
  • Facebook
  • YouTube
  • Strefa kursów
  • Instagram

©2020 by ShtelskyArt / shtelsky@gmail.com733 671 964