• shtelsky

„Czy potrzebuję logo?”

Aktualizacja: paź 9



Czy Twoja działalność powinna posiadać logo? Cytując za autorem książki „Logo Design Love”, David'em Airey'em: „firma bez logo, jest jak człowiek bez twarzy”!



Logo to jeden z kluczowych elementów tożsamości wizualnej każdej marki. Może pomóc jej osiągnąć szczyt popularności albo zepchnąć ją w otchłań niebytu, przeciętności. W końcu, innymi słowy, jest to graficzna prezentacja, która pozwala odróżnić Twoją firmę od konkurencji i docierać do zainteresowanych jej produktami czy usługami. Logo pozwala komunikować się z klientami i często jest pierwszym kontaktem z nimi. Badania psychologiczne nie kłamią - ludzie, muszą Cię zobaczyć, zanim Cię wysłuchają.


Zakłada się, że 65% populacji stanowią wzrokowcy, a mózg myśli obrazowo.



0.1 sekundy! Zaledwie tyle czasu trwa emocjonalna ocena tego, na co aktualnie patrzymy, stąd też niezwykle ważne jest, jakie konkretnie sygnały będzie wysyłać do potencjalnych odbiorców nasze logo.



Podświadomie, jako konsument, wiążesz dane odczucia z marką nawet jedynie patrząc na jej znak. Prawie połowa mózgu człowieka jest zaangażowana w przetwarzanie obrazu.



Od 65% do nawet 75% informacji na temat otaczającego nas świata dostarczana jest do mózgu za pomocą wzroku!




Własne logo to inwestycja, która połączona z odpowiednią usługą lub produktem, zwraca się każdego dnia funkcjonowania biznesu. Dobry znak firmowy powoduje, że klienci natychmiast rozpoznają Twoją markę. Czy nie zdarzyło Ci się zapomnieć nazwy danej restauracji czy sklepu, ale kojarząc jednocześnie logo, jego kolor albo chociaż kształt liter? Zapamiętujesz punkt zaczepienia, który sprawia, że nawet puszczając nazwę danego biznesu w niepamięć, jesteś w stanie wytłumaczyć znajomemu „po prawej stronie będziesz widział taką stację benzynową z żółtą muszelką w tle i tam wjedziesz”, prawda?



Podążając za książkową definicją tego, co kryje się za słowem „LOGO” - jest ono pomocne w odróżnieniu jednej marki od drugiej. Od zarania dziejów ludzie odczuwali potrzebę i chęć podkreślania swojej indywidualnej tożsamości i odróżniania się od innych, jest to pierwszy krok w budowaniu identyfikacji wizualnej. Każda poważna firma w końcu sięgnie po produkty reklamowe tj. wizytówki, ulotki, plakaty, banery czy naklejki na samochód.


Znaki graficzne różnych marek można znaleźć wszędzie, otaczają nas z każdej strony: ubrania, buty, sprzęt AGD, telewizory, komputery, telefony, różne biznesy prosperujące w najbliższej okolicy. Od chwili kiedy budzimy się rano (któż z nas zaraz po przebudzeniu nie sięga ręką po swojego smartphone'a?), aż do momentu gdy wieczorem kładziemy się spać - loga stanowią nieodłączny element naszego życia, zatem aby się wyróżnić, jest ono niezbędne.



Źródła: własne, David Airey - „Logo Design Love”, Michael Evamy - „Logo”, Gareth Hardy - „Podręcznik projektantów logo”;

  • Facebook
  • YouTube
  • Strefa kursów
  • Instagram

©2020 by ShtelskyArt / shtelsky@gmail.com733 671 964